L'escola

En aquests moments, els infants es distribueixen en tres espais:

L'escola

En aquests moments, els infants es distribueixen en tres espais:

Oliveres

L’espai d’Oliveres està preparat per als infants de 2 i 3 anys.

La ràtio és de 5 infants per adult.

L’horari és de 9:00 h a 13:30 h

Servei d’acollida:                                            de 8:30h-9h, i de 13:30h-15:30h

 

Proposta educativa

Ubicat un entorn natural i tranquil, l’espai d’Oliveres està preparat perquè els infants de 2 i 3 anys puguin desenvolupar la seva autonomia i desplegar el joc lliure i espontani de manera relaxada i segura.  

Posem especial cura en la transició de casa a l’escola, oferint un acompanyament atent i respectuós perquè cada infant es senti segur; el procés d’adaptació és crucial en aquesta etapa, vetllem perquè s’adeqüi a les necessitats de cada infant i família.

Els moments de cuidatge són tractats amb respecte i delicadesa, creant un vincle de confiança entre els infants i les educadores.

Un matí a Oliveres

Un matí a Oliveres

“El joc és la feina de l’infant; a través d’ell aprèn i es desenvolupa.»

Emily Pickler

Entrada relaxada

Els infants van arribant al seu ritme, i les famílies acompanyen aquesta trobada amb calma.

Bon dia

És un moment de grup, on ens veiem i compartim les novetats del dia.

L'esmorzar

Mentre mengem un esmorzar saludable,  acompanyem la conversa, l’escolta, l’atenció plena i el sentiment de pertinença.

La lliure circulació

Durant el matí s’acompanya la circulació pels espais interiors i exteriors preparats amb materials i propostes autònomes que fomenten el joc lliure i l’autoregulació.

Espais interiors

L’interior dona caliu i refugi, és un espai tranquil on fer joc simbòlic amb els coixins i racons preparats, desplegar els materials cognitius i de psicomotricitat fina. 

Espais exteriors

A l’exterior els infants gaudeixen del sorral, les estructures per escalar i practicar l’equilibri, les cabanetes, els gronxadors i l’hort. A més de totes les sorpreses que la natura ens ofereix cada dia!

Les propostes

Cada dia fem una proposta de tallers d’art, música, manipulació sensorial i medi natural com per exemple la cura de l’hort o una sortida a l’entorn proper.

El dinar

Preparem un espai perquè els infants que vulguin puguin menjar el que porten de casa.

El conte

Per ajudar a baixar el ritme i tancar el matí amb el grup, acabem amb l’hora del conte, un moment d’atenció i cohesió de grup abans de retrobar-se amb les seves famílies.

Cirerer

L’espai de Cirerer està preparat per als infants de 4 i 5 anys.

La ràtio és de 8 infants per adult.

L’horari és de 9:00 h a 14:00 h

Servei d’acollida:                                            de 8:o0h-9h, i de 14:00h-15:30h

 

Proposta educativa

Entre cabanetes, sorra, peces de fusta i disfresses… apareixen emocions de tots els colors! En aquesta etapa els infants comencen a expressar-se i autoregular-se, els acompanyem a posar paraules a allò que senten i necessiten. L’acompanyament emocional i l’acompanyament dels límits en aquesta etapa esdevé essencial.

Posem molta cura i atenció al procés d’adaptació a l’espai i al grup.  Els infants, a través del moviment lliure, poden desplegar el joc simbòlic, sensorial, motriu, de construcció… 

Al Cirerer, els materials, els jocs i les propostes estan plantejades per acompanyar l’inici del procés de lectoescriptura, el raonament logicomatemàtic i altres àmbits de coneixement de manera natural i respectuosa amb el ritme de cada infant. 

Un matí a Cirerer

Un matí a Cirerer

Entrada relaxada

Cada família arriba al ritme que necessita, acompanyant a l’infant a llegir la cartellera amb les activitats del dia i a apuntar-se a la proposta.

Bon dia

La rotllana del matí és un espai de cohesió de grup. Conversem i ens preparem per començar el dia totes juntes.  

Esmorzar

És un moment tranquil en el que dialoguem i compartim mentres treballem hàbits i consciència d’una alimentació saludable.

Lliure circulació

Els infants es van movent pels espais preparats en funció de les seves necessitats i interessos.

El joc simbòlic

En aquesta etapa el joc simbòlic esdevé el gran protagonista de l’activitat de l’infant, i cuidem els espais per a que puguin desplegar-lo.

Espai exterior

Posar-se de peus al sorral i crear, enfilar-se als arbres, fer joc simbòlic en l’estructura de fusta, cuidar l’hort, ….

Espai psicomotricitat

Propostes de materials psicomotrius tant en interior com en exterior.

Sala de materials

Un espai tranquil on concentrar-se i aprendre a través dels materials autònoms.

Sala de construcció

Un espai on explorar les possibilitats dels materials i desplegar la creativitat, al temps que treballen la psicomotricitat fina.

Entorn natural

Estem envoltats d’un espai privilegiat que afavoreix el joc lliure, l’exploració i el contacte amb la natura

Propostes preparades

Cada dia els infants troben noves propostes obertes i autònomes amb material preparat per a desenvolupar-les.

Tallers

En grups reduïts acompanyem el taller de fusteria, música, corporal, manipulació sensorial, creació, cuina (taller en anglès) i de tant en tant proposta d’experiments, cura de l’hort i cura d’animals. 

Tallers

També acompanyem jocs cognitius de consciència fonològica, grafomotricitat, jocs de taula, jocs de lletres i de números.

El conte

I per acabar el dia… res millor que escoltar un bonic conte que ens fa volar l’imaginació!

Alzina

L’espai d’Alzina està preparat per als infants de 6 a 12 anys.

La ràtio és de 12 infants per adult.

L’horari és de 9:00 h a 14:00 h

Servei d’acollida:                                            de 8:o0h-9h, i de 14:00h-15:30h

 

Proposta educativa

 L’Alzina és l’espai on els infants d’edat de primària (6-12) despleguen l’aprenentatge competencial a través de la vivència, passant d’ho manipulatiu a l’abstracció, experimentant i aprenent a través de plans de treball individualitzats, propostes, tallers, projectes, activitats autònomes i sortides. Els infants gaudeixen de la lliure circulació en l’espai, a més d’activitats més dirigides per d’adult.

La nostra proposta pedagògica permet als infants moments de treball individual, en petit grup i també en grup gran, on cadascú pot desplegar les seves capacitats i interesos al seu ritme. La relació entre infants de diferents edats aporta riquesa a l’experiència d’aprenentatge. 

Un matí a Alzina

Un matí a Alzina

Bon dia

A l’arribar ens trobem en rotllana, fent d’aquest moment un espai de cohesió de grup on compartim allò que ens passa, i on parlem de les propostes del dia.

L'agenda

En l’agenda personal cada infant planifica el seu dia: quines activitats es proposa fer, a quins tallers anirà…

Els tallers

Cada dia hi ha moments de guiatge on es presenten nous materials i conceptes curriculars: matemàtiques, llengua catalana, castellana i anglès, corporal i música.

Espai de treball

Aquest és un moment de concentració, que requereix un ambient tranquil per realitzar les activitats que els infants tenen programades en el seu pla de treball individual.

L'esmorzar

Compartim l’estona d’esmorzar en el parc, de forma relaxada, i cuidant sempre que mantinguem uns hàbits d’alimentació saludable.

Els projectes

A partir d’un interés comú, els infants en grups reduïts realitzen un treball en equip en el què s’organitzen i regulen, comparteixen i cooperen, investiguen, creen a partir del que han après i ho expliquen a la resta del grup.

Espai de lliure circulació

Els infants es mouen per l’espai en funció de la seva necessitat.

Els espais de l’escola estan preparats per a l’activitat autònoma i espontània, a més d’enriquir-se amb propostes setmanals.

Sala de ciència

Un espai preparat per a convertir-se en autèntiques científiques! A partir dels materials preparats, els infants poden satisfer la seva curiositat per entendre el món que ens envolta.

Sala d'art

On desplegar la creativitat i la imaginació, deixar-ne anar sol o en companyia!

Sala de construcció

Des de la creació de minimóns, on es pot reproduir escenaris en miniatura o crear-ne de nous imaginats, fins a estructures complexes. Els reptes estan servits!

Sala de música

Que no pari la música! Els qui en saben acompanyen als qui comencen, i l’escola s’omple de melodies apreses o improvitzades que acompanyen boniques estones.

La fusteria

Planificar, dissenyar, mesurar, serrar, llimar, cargolar, polir… Aquí es fa realitat allò que has imaginat construir.

L'exterior

Fer acrobàcies a les teles i el trapezi, tenir cura de l’hort, gaudir de peus i mans al sorral, fer equilibris en les estructures de fusta, jocs de moviment i pilota al parc, joc simbòlic sota els pins,… Tot un món de possibilitats!

Sortides a l'entorn

Un cop a la setmana marxem tota Alzina a explorar el nostre entorn més proper: bosquets de pins, camps de conreu d’avellaners i oliveres, la riba del riu Francolí, les muntanyes de Prades… La natura, font de gaudi, benestar i aprenentatges!

L'assemblea

En les assemblees els infants proposen, debaten, reflexionen, i arriben a conclusions i prenen decissions consensuades.  

Espai de tancament

I acabem el dia amb activitat relaxada! Club de lectura, jocs de taula, conversa….