TALLERS


Taller: “Dansant en família”

11 – 12h. A la pista, a càrrec d’Anna Román.

Adreçat a famílies.

Aquest és un taller per crear i deixar-se portar!  Acompanyats per l’Anna, dansarem de manera lliure i dirigida, amb dinàmiques d’expressió corporal, moviments de dansa del ventre… La idea és crear un espai on enfortir el vincle familiar, connectar amb el cos i relaxar-nos plegats mentre passem una bona estona. 

 

Taller: “Música en família”

17 – 17:45h. A la pista, a càrrec d’Albert Cid. 

Adreçat a famílies amb infants de 0 a 3 anys.

La proposta es basa en el model creat pel pedagog americà E. Gordon, qui després d’anys de recerca va descriure el desenvolupament de l’adquisició de l’idioma musical. Aquesta adquisició es dóna de manera natural en un entorn suficientment ric, de la mateixa manera que l’idioma matern.

El taller consistirà en la creació d’un entorn musical ric on els nens puguin interaccionar així com la observació atenta de diferents indicadors que ens diuen en quin moment del desenvolupament està l’infant per poder-lo acompanyar adequadament.

El grup d’adults, fent música amb la pròpia veu, amb el moviment del cos, petits instruments i materials senzills crearan aquest entorn ric. No s’utilitzen enregistraments.

Així doncs, el paper dels pares i mares és ajudar al facilitador a crear l’entorn musical aprenent les cançons i recitats, participant en les propostes i tenint cura del benestar físic i emocional dels nens.

Què heu de fer els pares?

Intentar aprendre les cançons i ritmes.

Permetre que els nens responguin quan vulguin.                 

Acompanyar, atendre els fills.

Participar a les activitats amb els seus fills.    

ÉS IMPORTANT: 

Mantenir el silenci i l’atenció.

Establir contacte visual amb els fills quan es facin les activitats.

No s’espera dels participants cap rendiment musical especial.

Acceptar la participació i respostes del propi fill.

No forçar a fer res.

Vetllar perquè el fill respecti l’activitat i els companys.

 

Xerrda: “Cuida’t Mama”

17 – 18h. A la sala de la primera planta de l’espai del Cirerer, a càrrec d’Irene Berasategui.

Adreçat a adults (programa familiar).

Una pinzellada anatòmica i funcional per conèixer com cuidar-nos el sòl pèlvic. 

Amb aquesta proposta vull apropar-te al sòl pelvià o perineu des d,una mirada holística. Entenent-lo així, des de la totalitat del cos, podràs tenir una consciència més àmplia en la quotidianitat del dia a dia d,aquesta part tant important del teus cos de dona (seràs benvinguda hagis gestat o no, hagis viscut un part vaginal o no).
La proposta constarà d,una explicació teòrica per entendre d,aquesta manera més global la funció del sòl pelvià, complementat amb algunes petites dinàmiques per despertar la consciència corporal (per això et recomano venir amb roba còmode, sobretot evitar pantalons rígids).
No serà objectiu del taller aprendre a com restaurar de manera concreta estats lesius del perineu ja que cada cas és específic i s,ha de valorar individualment, sinó despertar la consciència i així tenir una actitud preventiva.

 

Taller: “Música en família”

18.30 – 19.30h. A la pista, a càrrec d’Albert Cid.

Adreçat a famílies amb infants de 3 a 5  anys.

La proposta es basa en el model creat pel pedagog americà E. Gordon, qui després d’anys de recerca va descriure el desenvolupament de l’adquisició de l’idioma musical. Aquesta adquisició es dona de manera natural en un entorn suficientment ric, de la mateixa manera que l’idioma matern.

El taller consistirà en la creació d’un entorn musical ric on els nens puguin interaccionar així com la observació atenta de diferents indicadors que ens diuen en quin moment del desenvolupament està l’infant per poder-lo acompanyar adequadament.

El grup d’adults, fent música amb la pròpia veu, amb el moviment del cos, petits instruments i materials senzills crearan aquest entorn ric. No s’utilitzen enregistraments.

Així doncs, el paper dels pares i mares és ajudar al facilitador a crear l’entorn musical aprenent les cançons i recitats, participant en les propostes i tenint cura del benestar físic i emocional dels nens.

Què han de fer els pares?

Intentar aprendre les cançons i ritmes.

Permetre que els nens responguin quan vulguin.                 

Acompanyar, atendre els fills.

Participar a les activitats amb els seus fills.    

ÉS IMPORTANT:

Mantenir el silenci i l’atenció.

Establir contacte visual amb els fills quan es facin les activitats.

No s’espera dels participants cap rendiment musical especial.

Acceptar la participació i respostes del propi fill.

No forçar a fer res.

Vetllar perquè el fill respecti l’activitat i els companys.

Taller: “Cant Prenatal, connecta amb el teu nen interior”

18.30 – 19.30h. A la sala del Cirerer, a càrrec de Ioli Valsells.

Adreçat a adults (programa familiar).

Aquest taller ofereix l’oportunitat de connectar amb el teu nen interior, amb la teva pròpia etapa prenatal i, per descomptat, si et trobes embarassada, amb el teu propi nadó. No són necessaris coneixements musicals ni de cant.

El cant prenatal no busca la perfecció tècnica ni artística.

Beneficis: A nivell físic, cantar ajuda a millorar la respiració i les constants vitals. A nivell psíquic, enforteix l’autoestima, ajuda a expressar sentiments i emocions. En relació amb el nadó: entre tots els sons que percep des de les primeres setmanes de vida, la veu de la mare adquireix unes dimensions i un vincle incomparables. És conegut que la veu és una gran aliada en el treball del part a causa del seu efecte analgèsic natural.  

Xerrada- Taller: “L’acompanyament emocional. La integració dels tres cervells”

18.30 – 20h.  A la sala de l’Alzina,  a càrrec de  David Sánchez Ruiz.

Adreçat a adults (programa familiar).

En aquesta xerrada-taller veurem com podem acompanyar les emocions que es presenten en el procés vital dels infants i com al mateix temps també podem ajudar-los a integrar el procés maduratiu dels tres cervells. El Neurocientífic Paul Maclean va elaborar la Teoria del Cervell Triú en la qual planteja que el cervell humà comprèn en realitat tres cervells en un. Partirem del treball de Paul Maclean per anar cap a la proposta d’acompanyament emocional que el neuropsiquiatre Daniel J.Siegel denomina “Acompanyament per al desenvolupament del Cervell Ple”, on l’autor planteja com acompanyar els nens per integrar les diferents àrees del cervell que intervenen en els processos emocionals dels nens.

Taller: “Viure el cos des dels peus”

16-18h. Espai a determinar, a càrrec de Neus Esmel i Teresa Montaner.

Adreçat a professionals.

En el Taller que us proposem us convidem a experimentar, a prendre consciència de sentir el cos, a sentir que el Ser habita el nostre cos, sentir sobretot els peus com a suport, com aquest arrelament a la Terra que ens dóna la seguretat bàsica per créixer i viure i fluir amb les relacions exteriors al nostre cos. També experimentar l’alliberació emocional mitjançant moviment i creativitat psico-corporals.

Els infants per naturalesa estan arrelats al seu cos i des del cos s’expressen amb espontaneïtat. Els adults sovint ens desconnectem del nostre propi cos. Les experiències que es proposen en aquest taller de sentir el cos i sentir-nos en el cos ens permetran connectar amb nosaltres mateixos. També, a situar-nos en un  lloc des d’ on  poder acompanyar els infants de manera més autèntica i a comprendre millor  els seus processos.  Per això si ets professional de l’educació i treballes amb infants aquest taller t’ajudarà a prendre consciència de la importància de viure i expressar-se des del cos.

A la taula rodona posterior, s’abordarà amb més profunditat la translació d’aquestes pràctiques al treball amb infants.

Taller: “Seitai, el moviment autoregulador. L’educació de l’espontani.”

16-18h. Espai a determinar, a càrrec de Magda Barneda. Associació Espaidó.

Adreçat a professionals.

El Seitai és una activitat cultural dedicada a la investigació de l’ésser humà i la salut, que observa i promou el moviment espontani regenerador, que es dóna de manera diferent en cadascun de nosaltres, i ens ensenya a aprendre d’ell.

El Seitai és molt més que un conjunt de pràctiques, és una filosofia o cultura de vida, respecta el moviment de la vida des de la concepció i pot revertir en la manera en què afrontem l’embaràs, el part, el creixement, l’educació, les relacions humanes en el treball, família, amics, parella, etc…

El Seitai, a través de l’observació, ens dóna eines molt interessants per conèixer les diferències biològiques de cadascú per així poder entendre-les i respectar-les, respectar-nos a nosaltres, als infants i als demés. Així, igual que una planta necessita molta aigua i una altra molt poca, diferents sensibilitats tenen diferents necessitats, ni millors ni pitjors, només diferents. Entendre-les ens ajuda a acompanyar-les millor, sense jutjar-les.

Un dels conceptes bàsics del Seitai és l’Autoregulació del Cos a través del Moviment espontani (Katsugen). El moviment és vida i el moviment espontani regenera aquesta vida. El cos busca estar sà física i mentalment i ho aconsegueix si se’l deixa. Les pràctiques del Seitai són molt senzilles, a través de deixar-te anar vas aconseguint que el teu cos es mogui espontàniament, regenerant-se per si mateix, el cos troba la manera de moure’s des del seu desig intern. El Yuki, la comunicació amb les mans, ajuda a que flueixi el moviment. Els nens ho fan espontàniament sense donar-hi més importància.

El Seitai, a través de les pràctiques, ens dóna eines per alliberar-nos de tensions, per ser més autèntics i creatius, per recobrar salut i vitalitat, i així poder acompanyar als infants amb la vitalitat que necessiten i des de l’escolta, la intuïció, la comunicació amb les mans (Yuki) i el moviment, en comptes de fer-ho des de la raó i les paraules.

Quins beneficis té el Seitai a nivell educatiu?

El Seitai ens ajuda a veure les diferents necessitats de l’alumnat i el professorat.

Ens dóna eines per acompanyar processos emocionals des del cos, acompanyar la  tensió, el malestar, l’agressivitat…

Ens permet tenir en compte la importància de com ens situem a l’espai (estàs més còmode per aprendre i acompanyar depenent del lloc on et situes).

L’observació de les diferents sensibilitats ens permet comprendre que hi ha maneres diferents d’aprendre i respectar-les (un aprendrà parlant, l’altre necessitarà silenci, l’altre necessitarà reptes….).

Som diferents i per tant ens motiven coses diferents (la importància de connectar amb aquesta motivació com a motor de vida).

L’observació i l’estudi del moviment espontani ens permet acompanyar i respectar els diferents processos dels infants possibilitant que l’aprenentatge es doni de manera natural.

Creiem que és important preservar la cura de la ment del cel, del cor de l’infant. Un cos espontani, un cos viu i un cos feliç… Us deixem les paraules de H. Noguchi on parla del Tenshin i que creiem que responen molt bé a la pregunta:

“Viure en tenshin”

Els nens s’entreguen totalment a allò que fan sense sentir cansament perquè viuen en estat de tenshin.

Tan aviat ploren com riuen o entren en el joc sense que quedi cap ombra de la seva recent tristesa; poden sentir la bellesa del cel blau sense témer al fred vent; sempre estan vius. Es troben en estat de tenshin.

Els nens ansiosos d’elogis, presos per la gelosia, queixosos, els que no saben passar sense transició del plor al riure, els que troben freds el vent i la neu, els que se senten vergonyosos i temorosos, són petits a qui els adults han robat el seu tenshin.

L’essència del nen és l’estat de tenshin, estat que no s’ha de deformar ni ferir. L’esperit previsor dels adults només pot ennuvolar-lo. Hauríem de criar-los de tal manera que sempre el conservessin i visquessin en ell.

Sigui quin sigui el mètode d’educació aplicat, no és apropiat si deforma el tenshin. Cal criar-los de manera que visquin naturalment i en aquest estat.

Si els nens poguessin viure així, sempre estarien sans i animats. La llum del sol, el color del cel, el vent fresc, una pedra pesada…tot els fa feliços. La felicitat del tenshin és l’única veritable, l’única que mai s’extingeix.

Els adults, abans d’introduir als nens al seu propi món, haurien d’entrar en el dels petits i despertar el tenshin que es troba en el seu propi  fur intern, respirant al compàs infantil.

Tant de bo adults i nens conservessin el tenshin i tots junts visquessin en ell!”

El taller serà vivencial passant per una breu introducció teòrica.

A la taula rodona posterior, s’abordarà amb més profunditat la translació d’aquestes pràctiques al treball amb infants.

 

Taller: “El cos i la connexió amb nosaltres mateixos i amb els altres: Sistema Rio Abierto”

16-18 h. Espai a determinar, càrrec de Pilar Iranzo.

Adreçat a professionals

El Sistema Rio Abierto acull persones vinculades a la salut, l’educació, l’art, la comunicació, l’àmbit social, l’animació sociocultural i tota persona que vulgui aprofundir en el seu propi procés de desenvolupament personal i millorar la relació amb si mateixa i amb els altres.

El Sistema Río Abierto és l’articulació integral de processos individuals i grupals per al creixement personal i el col.lectiu (www.rioabierto.cat).  

Treballa amb recursos com la dansa, el moviment expressiu, el massatge, la dramatització, l’emissió de la veu, la música, les arts plàstiques, el silenci, la relaxació i la meditació, i altres eines terapèutiques d’integració i harmonització psicocorporal.

En els àmbits educatius, en general, i en els escolars, en particular, aquests recursos serveixen al desenvolupament integral de cada infant i jove i a la conformació de relacions i climes cooperatius i de respecte amb els altres i amb l’entorn.

En el taller experimentarem COM A ADULTS alguns d’aquests recursos en tant que activadors de les dimensions mentals, emocionals i motores.

En concret, a través de pràctiques de massatge; dansa i moviment expressiu; emissió de la veu i relaxació, indagarem VIVENCIALMENT en la potencialitat que tenen, tant per a nosaltres com a adults, com als infants.

A la taula rodona posterior, s’abordarà amb més profunditat la traslació d’aquestes pràctiques al treball amb infants.

 

Taller: “Acompañar y ser acompañado desde el cuerpo que soy”

16-18h. Espai a determinar. A càrrec d’Eduardo Guedes i Isabel Serrano.

Adreçat a professionals.

En este taller pondremos de relieve al cuerpo como  experiencia del “Sí-mismo” en el proceso de acompañar y ser acompañado; los recursos que usaremos para facilitarlo serán: el Movimiento Expresivo, el Movimiento Espontáneo y la Gestalt. 

Cada gesto, emoción y  movimiento vivido puede convertirse en un pedacito de nosotros que integremos en la totalidad de lo que somos

 MOVIMIENTO EXPRESIVO

El movimiento expresivo nos permite, como el juego, expresarnos más creativamente y aventuramos a salir de nuestros clichés para entrar en los meandros del cuerpo y descubrir nuevos territorios antes ignorados.  

Un espacio para sentirte, activarte, vitalizarte, desplegarte y desbloquearte. Una experiencia creativa desde el cuerpo que pone en conciencia y en movimiento nuestro momento presente.

La música se transforma en movimiento, es decir, se hace cuerpo, y desde el cuerpo pone en conciencia nuestra libertad para un encuentro genuino con uno mismo y con los demás. 

MOVIMIENTO ESPONTÁNEO

Su práctica brinda un marco de referencia que acoge y protege, facilitando la apertura y la expresión de los impulsos, sensaciones y emociones. 

A través del silencio se trabaja la escucha y la mirada sin juicio que permite ver al otro y ser vista por el otro, favoreciendo el desarrollo de la actitud empática y de la presencia corporizada.

 ¿Cómo es mi movimiento en la presencia del otro? ¿Qué experiencia evoca el otro en mí? ¿Qué muestro con mi gesto? ¿Cómo evidencio lo que necesito?

GESTALT

En cada uno de nosotros hay necesidades que están en conflicto y que se presentan en forma de polaridades: conciencia e inconsciente, correcto e incorrecto, entrega y control, lo propio y lo ajeno, movimiento y quietud, silencio y palabra, interior y exterior…

Estar fijados sobre cualquier polaridad comporta una rigidez antinatural que nos impide movernos con libertad.

Desde la Gestalt damos espacio para ampliar la conciencia de las polaridades emergentes que necesitan ser integradas y las trabajamos desde el role playing y la resonancia grupal.

“Tal como estamos hoy día, somos personas fragmentadas. Somos personas divididas en partes y pedazos. Lo que queremos hacer en la terapia gestáltica es integrar todas estas partes dispersas, alienadas y desposeídas del sí mismo y hacer de la persona, nuevamente, un todo entero”.  Perls

Nuestro potencial de sabiduría, amor y libertad, se manifiesta en el cuerpo que somos. Habitarnos es ir al centro de nosotros mismos, reconocernos allí y saber que de allí parten y allí llegan todos los procesos vitales, que llamamos vida (corporeidad).

XERRADES


CONFERÈNCIA INAUGURAL: ” 10 ideas para educar en la atención” 

Divendres 2 de Juny , 17.30 – 19.30h. A la sala d’actes del casal, a càrrec de Catherine l’Ecuyer.  Autora del bestseller educatiu Educar en el asombro i del llibre Educar en la realidad.

Adreçat a adults i professionals.

L’autora del Bestseller educatiu Educar en el asombro i del llibre Educar en la realidad ens parlarà de l’aprenentatge, l’atenció i de quina relació hi ha entre aquest i les pantalles. 

Per què l’atenció és clau per a l’aprenentatge? Quina és la diferència entre fascinació i atenció sostinguda? Quin impacte poden tenir les pantalles en l’atenció dels nostres fills, i per tant en el seu aprenentatge? Per què és important la lectura i el joc desestructurat en el desenvolupament de l’atenció?
“Els nostres fills aprenen en clau de realitat. Per poder captar-la, necessiten relacions interpersonals, contacte amb la bellesa i motius per actuar amb sentit. Necessiten sensibilitat, empatia, esperit atent. No obstant això, en un món en què les pantalles estan cada vegada més presents, poden patir un dèficit de realitat. “

 

Xerrada:“El Cos: fer, pensar i sentir al Submarí” 

9 – 10.30h. A la sala d’actes del Casal, a càrrec de Guillem Massot, Coordinador Pedagògic del projecte.

Adreçat a professionals. Farem un viatge pels quasi 10 anys de projecte, des del curs 2008-2009 fins a l’actualitat, i anirem desgranant la nostra relació, com a projecte, amb el cos i la corporalitat. Apuntarem la necessitat d’atendre els tres centres de l’ésser humà de manera equilibrada: cos, emocions i pensaments; i, alhora, la importància del treball específic amb el cos.

 

Sessió de treball:

“El dia a dia al Submarí: organització, temps, espais i metodologies en referència a l’espai escollit”

 

Us explicarem com funciona el dia a dia de l’espai que hàgiu triat: quins són els elements vertebradors del quotidià de cada espai, quina seqüència segueixen, què persegueix cada element, quins són els pilars que fonamenten la nostra pedagogia, etc. Alhora, podreu visitar els espais i us explicarem per què els distribuïm així, de quina manera els gestionem i què creiem que aporten als infants i a la seva educació. I, també us aclarirem els dubtes i respondrem a les vostres preguntes.

Xerrada: “Com acompanyar l’infant, de 0 a 3 anys, per afavorir la seva activitat autònoma, llibertat de moviment i joc lliure, des de la mirada pikleriana”

11 – 12.30h. A la sala d’actes del Casal,  a càrrec  d’Anna Farré.

Adreçat a adults (programa familiar).

Tots aquells moments en que ja cuidat, descansat, nodrit de l’atenció de la mare/pare, l’infant pot estar per ell mateix, en el seu espai propi, movent-se lliurement i manipulant els objectes, sense la intervenció de l’adult. L’infant preservat de les expectatives de l’adult es mou i interactua amb l’entorn mogut del seu propi interès, connectat amb la seva motivació autèntica, amb el seu motor intern d’acció.

La mirada pikleriana ens fa reflexionar llavors sobre quin rol ocupa l’adult, quan “no fa res”, quan no cal que jugui ni estimuli ni ensenyi el seu fill, centrant-se en la confiança  que per ell mateix podrà desplegar les seves capacitats. L’adult es pot ocupar de molt: de procurar seguretat física i emocional, de preparar un ambient suficientment enriquit i adaptat als interessos i als nivell maduratiu de l’infant.

Aquest relació lliure d’exigència, sense intervenció, però no abandònica, sinó disponible, permet a l’infant sentir-se competent, capaç i feliç amb els seus reptes i fites, construint la seva identitat i autoestima. I permet a l’adult observar el seu fill ser per ell mateix i nodrir el vincle i la confiança,  meravellant-se de les seves conquestes.

El desplegament de la manipulació dels objectes,  descoberta del seu propi cos i de l’entorn.L’actitud de l’adult, mentre l’infant juga: observació i assistència, no judici ni expectatives, no intervenció.Com crear un espai de joc propi a casa. Els materials de joc més adequats per cada edat i necessitat. Què entenem per respectar el moviment lliure. Com va desenvolupant-se la motricitat de manera orgànica en els infantsNecessitat de no anticipar ni avançar postures ni moviments. Com poder sostenir certs dubtes o pors. Com acondicionar l’espai de casa, seguretat i límits. Elements facilitadors i elements limitadors.

Xerrada:“El desenvolupament de la música en els infants” 

 

14.30-15.30  A la sala d’actes del Casal, a càrrec d’Albert Cid.

Adreçat a adults (programa familiar ) i professionals.

Com aprèn la música de la seva cultura una persona? Com ho podem acompanyar els pares i les mares?. El pedagog americà Edwin Gordon es va fer aquesta pregunta cinquanta anys enrera insatisfet per les respostes que donaven les diferents metodologies d’ensenyament musical.

 Conversa: “El que el cos no pot callar. Per què és tan important el moviment i l’espontaneïtat en l’educació? “

18.30 – 20.30h. A la sala d’actes del Casal,  amb Pilar Iranzo, Magda Barneda, Neus Esmel, Eduardo Guedes i membres de l’equip d’adults del Submarí.

Adreçat a professionals.

Conversar, etimològicament, vol dir “donar-hi voltes juntes”… i, això és el que farem. Els professionals que ens hauran acompanyant com a talleristes i membres de l’equip educatiu intercanviaran punts de vista, vivències, sensacions, idees, conceptes teòrics, experiències…al voltant del tema que ens ocupa: el cos i l’escola. Per un cantó, parlarem de quina és la manera en com, actualment, tractem el cos a l’escola, quines implicacions té, de quina manera ens limita, i a on ens porta; i, per un altre cantó, parlarem d’allò que podríem canviar si li volem donar al cos el lloc que li correspon, què ens demana això, i quins beneficis ens podria aportar.

 

ESPECTACLES


Esmorzars al ritme de la música en directe

10.30 -11.30h. A la plaça de l’Església,  a càrrec dels músics del Submarí. 

Adreçat a tots els públics.

Espectacle: Contacontes

12-12.30h a la Plaça de l’Esglèsia. A càrrec de Marta Palacios Sans, de la Caseta de l’Arbre.
Contacontes per a tothom,
Petites històries d’aqui d’allà, d’avui i d’ahir.

 Vermut Musical

12.30 – 13.30h. A la plaça de l’Església, a càrrec dels músics del Submarí. Judit Romà, Pau Soler, Ani Puig… i molts més!

Adreçat a tots els públics.

Vols fer l’aperitiu en companyia dels millors músics? Cançons d’ara i de sempre, per tots els públics. 

Espectacle: “Carrer del Mar”

16 – 17h. A la plaça de l’Església, a càrrec de Genovesa, Narratives Teatrals.

Espectacle participatiu adreçat a tots els públics

“Al carrer del Mar no hi ha semàfors; la gent s’atura quan vol. El carrer enfila entre la fina línia de l’aigua i una filera de cases amb gust de sol, cel i sal. Al carrer del mar s’expliquen set-centes trenta històries a l’any; dues per dia. Sempre les mateixes 730 històries, però mai no són iguals”.

El Carrer del Mar és un lloc on descobrir mil històries marineres tot passejant.

http://genovesa.org/obra/carrer-del-mar/

CONCERT CLOENDA: Meditació vibracional amb bols de quars, per a la integració i la relaxació, 

20.30 – 21.30h.  A la pista, a càrrec d’Aurora Barbero.

Adreçat a tots els públics.

El concert consistirà en una sessió de musicoteràpia a través dels bols de quars. Una experìencia quasi mística que encisarà els vostres sentits i portarà el vostre èsser a un estat d’equilibri, pau i autenticitat. El concert va dirigit a totes les persones, infants i adults per tal de crear una energia d’ integració de totes les experiències i aprenentatges que s’han fet durant la jornada. La relaxació i la pau que sentireu en finalitzar el concert es un efecte secundari habitual.

El quars és un material que connecta amb l’essència i l’ADN de les persones.
El quars té una gran afinitat amb l’home. Tots dos estan compostos per substàncies cristal·lines. Aquestes substàncies estan presents en tot l’organisme. En els ossos, la sang, el cabell, la pell, les ungles, dents… El nostre ADN s’estructura en una doble espiral molt similar a la del cristall de quars. Hi ha quatre molècules de sílice (quars) en cadascuna de les nostres cèl·lules, i també està present en l’estructura cristaloideo líquid del cervell. Tot això fa que tinguem una gran ressonància amb els vidres.
Relaxa’t, pren Consciència i Harmonitza els teus tres cosos: Físic, Emocional I Energètic.

TALLERISTES I PONENTS


 

Catherine l’Ecuyer

Catherine L’Ecuyer és canadenca establerta a Barcelona i mare de 4 fills. És màster per IESE Business School i màster Europeu Oficial de Recerca.

Al Canadà ha treballat com a Senior Council a una empresa de telecomunicació. A Espanya ha donat classes a la universitat i ha estat consultora en diversa empreses com Abertis i Pepsi.
La revista Frontiers in Human Neuroscience va publicar l’article «The Wonder Approach to Learning», que converteix la seva tesi en una nova hipòtesi / teoria de l’aprenentatge. Col·labora actualment amb el grup de recerca Ment-Cervell de la Universitat de Navarra.

El seu bloc (apegoasombro.blogspot.es) porta prop d’un milió de visites.

El 2015, va rebre el premi «Ocellet de l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguines» per promocionar la cultura del joc en els mitjans de comunicació i va ser convidada com a ponent per la Comissió d’Educació del Congrés de Diputats.

És autora d’Educar en el asombro, “bestseller educatiu dels últims anys” segons la revista Magisteri i d’Educar en la realidad, sobre l’ús de les noves tecnologies en la infància i en l’adolescència.

 

Guillem Massot

 Guillem Massot porta més de vint anys dedicat a la pedagogia: des de treballar com educador a Nicaragua, a educador social, a membre fundador, director pedagògic i actual líder del projecte educatiu d’infantil i primària, la cooperativa Submarí Lila, amb vuitanta-dos alumnes a data d’avui. Guillem és llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat Central, compta amb un Màster de intervenció socioeducativa de la Universitat Ramon Llull, està format en el mètode Montessori, en l’enfoc educatiu de Rebeca i Mauricio Wild i un ampli ventall de disciplines com la PNL, l’Enneagrama, el Focusing i la Teràpia Gestalt, entre d’altres. La profunditat de la seva formació per una banda i la experiència per l’altra, el fan un comunicador, formador i conferenciant excepcional.

Contacte: https://guillemmassot.wordpress.com/author/guillemmassot/ 

 

Anna Román 

L’Anna, és mare de dos fills que assisteixen al Submarí lila. Va iniciar-se en la dansa del ventre fa més de 14 anys, i facilita tallers i classes des de l’any 2006 donant a aquesta dansa un enfoc holístic i terapèutic especialment per a dones i també per a famílies.

https://llunanima.wordpress.com/

neusNeus Esmel

Neus Esmel, Infermera i antropòloga, especialitzada en Teràpies Naturals i Bioenergètiques. Treballo des de fa més de 20 anys en el camp de les teràpies complementaries, integrant diferents modalitats sempre des de una valoració inicial de les necessitats personals. Dirigeixo un centre a Tarragona des de l’any 2002, on treballem  un equip de professionals dedicats a la salut integral, tenint en compte el cos, les emocions i l’espiritualitat. La kinesiología, la reflexo, la teràpia floral i el so son els eixos principals del nostre treball. També imparteixo formació d’aquestes modalitats en diferents universitats, i d’una manera continuada a la URV des de l’any 2003. Interessada sempre en la recerca, recentment he fet el meu doctorant investigant la influencia de la reflexologia en la qualitat de vida i la intel·ligència emocional. Molt interessada també en les aportacions de les teràpies complementaries en el món educatiu, a l’any 2005 vaig crear junt amb Manuela Cervantes el programa de Flors de Bach I Educació emocional a l’escola, del qual hem editat un material didàctic per treballar les emocions.

 

La Neus i la Teresa s’han format en la mateixa escola de reflexo i han compartit altres formacions. Treballen en equip des de fa bastants anys en un treball integratiu.

Contacte: http://www.neusesmel.com/index.php/ca

Teresa Montaner

Teresa Montaner, vaig estudiar Diplomat d’Infermeria i em vaig especialitzar en Infermeria del treball. Sempre motivada en el manteniment de la salut i en la Salut Publica, vaig seguir estudiant mètodes més dedicats a la prevenció, Medicina Tradicional Chinessa, fen una estada de pràctiques a l hospital de Pekin Reflexologia Podal, anys després vaig fer el Màster de Teràpia Neural i estudis de Polaritat. Des de sempre paral·lelament, m’he format i e practicat, tècniques corporals, com el Mètode Cos i consciència de Georges Courchinoux, i Qi Qong en la MTC, més recentment en mètodes psico-corporals com la Bioenergètica i actualment la Dansa Moviment Teràpia. Aquesta derivació del meu trajecte cap a la part més psico-corporal ha sigut l’entenemem progressiu de que tota vivència d’una experiència des de la infància forma la nostra estructura corporal, i que tota emoció se somatitza en el cos.

Interessada en un tipus d’educació diferent, el meu fill que ara te 17 anys, va anar a l’escola del Roure, que junt amb altres pares vam anar construint de mica en mica.

Actualment treballo al Monestir de Montserrat col.laborant amb Teresa Forcades i en altres centres, oferint com infermera, la Teràpia Neural, l’Acupuntura i la Reflexologia Podal, entre d’altres. Guio grups d’experiència psico-somàtica, i, col·laboro en la Formació de Dansa Moviment Teràpia Transpersonal i a la URV de Tarragona, impartin classes d’ conciencia corporal i emocional als alumnes d’infermeria.

La Neus I la Teresa s’han format en la mateixa escola de reflexo i han compartit altres formacions. Treballen en equip des de fa bastants anys en un treball integratiu.

Magda Barneda

Instructora de Seitai amb mes de 30 anys d ´experiencia. Porta tota una vida dedicada a l’estudi i l’observació de la relació entre el cos i la ment. Partint d’aquests coneixements i d’aquesta experiència, en els últims anys es centra també en portar el Seitai dins l’àmbit educatiu. Juntament amb un grup de persones crea l’Associació Espaidó amb l’objectiu de promoure i donar a conèixer la Cultura Seitai i poder continuar investigant i aprofundint en ella.

 

Pilar Iranzo Garcia

Mestra d’Educació Infantil i Primària, i Llicenciada i Doctora en Pedagogia. Treballa a la Universitat Rovira i Virgili (URV) com a docent, investigadora i responsable acadèmica del Grau d’Educació Infantil a la Seu Baix Penedès. Investiga sobre desenvolupament personal i professional i innovació a les institucions.

És Coordinadora en Moviment, Teràpia Psicocorporal i Transpersonal per al Desenvolupament Harmònic pel Sistema Río Abierto amb Graciela Figueroa i l’equip de Río Abierto España i Río Abierto Internacional. Té formació en constel.lacions familiars. Ha cantat durant 30 anys al Cor Ciutat de Tarragona. Actualment experimenta amb Ioga, Dansa Oriental i Tango.

https://www.facebook.com/pilar.iranzogarcia

 

Eduardo Guedes

Terapeuta amb formació en Teràpia Gestalt, Anàlisi Transaccional, Integració Psicocorporal d’Orientació Reichiana, Psicoteràpia Integrativa en el Programa SAT. Col·laborador en el Programa SAT de Claudio Naranjo.

Isabel Serrano

Psicopedagoga, Terapeuta Gestalt i Analista Psicocorporal. Professora de Moviment Expressiu i de Ioga. Formada en Psicomotricitat i en el Programa SAT amb Claudio Naranjo. Facilitadora de grups d’acompanyament a mares i pares.

David Sánchez Ruiz

Vaig estudiar Magisteri d’Educació Primària.
M’he Format en Teràpia Familiar Sistèmica (Constel·lacions Familiars), Teràpia Centrada en el Client, Eneagrama, Teràpia Gestalt, Teràpia Breu Sistèmica, Teràpia Breu Estratègica, PNL i Coaching. Hipnosi Ericksoniana, EFT (Tapping), Focusing, Mindfulness, Reiki…

Més de 20 anys acompanyant infants i famílies.

Irene Beresategui Canals

Des de l’any 2006 sóc fisioterapeuta (URV, Reus) i des del 2014 osteòpata (Escola de Concepte Osteopàtic, Barcelona).
En el camí entre les dues titulacions m,he anat complementant amb diverses formacions, les concretes relacionades amb la proposta són:
Parir en movimiento (Blandine Calais Germain i Núria Vives, Palafrugell) amb la que vaig aprendre a com transmetre un concepte fisiològic del part a través de la consciència corporal i el moviment i així tenir més recursos per evitar lesions en el perineu.
Després em vaig formar de manera específica en Fisioteràpia en uroginecologia i obstetrícia (URV, Reus) amb el que vaig adquirir eines per restaurar estats no fisiològics del perineu.
Finalment, després de la meva pròpia maternitat, em formo com a Doula (Quiero Ser Doula, Barcelona), que m’aporta un aprenentge i reflexió en quant a l’actitud durant l’acompanyament del procés de la dona/mare.

 

Ioli Valsells Insa

Ioli Valsells. Facilitadora de Cant Prenatal segons el mètode M.L. Aucher i de Cant Maternal Carnàtic.

El 2010 sóc mare per primera vegada. A partir d’aquesta experiència decideixo fer un canvi de rumb en la meva trajectòria professional i personal. Fins a aquest moment treballo com a free-lance realitzant projectes en l’àmbit de la realització audiovisual, art-pedagogia i gestió cultural.
El 2012 neix el nostre segon fill i és en el part d’aquest on puc vivenciar els beneficis d’acompanyar aquesta experiència amb la veu. Des de llavors he realitzat les següents formacions relacionades amb la música i la veu.
2013 -Facilitadora de Cant Prenatal segons la pedagogia de M.L Aucher
2014- Facilitadora de Cant Maternal Carnático, impartida per Gabriella Bianco i Maria Grazia Billone.
2015- Formació de Cant Post-Natal segons M.L. Aucher.
2015- Veu i Sòl Pèlvic, segons M.L. Aucher.
2016-2017-  Formació en Educació Musical Primerenca. Jugant amb la Música nadons (0-3 anys) de l’Institut Gordon d’Educació Musical Espanya.
Des 2014 acompanyo grups de dones embarassades per a la pràctica de l’ocupació de la veu conscient durant l’etapa de la gestació, part i postpart.
Des 2015 treball com a educadora a la Cooperativa Submarí Lila, en l’espai de Oliveres (infants de 2 anys).

 Albert Cid

Té el grau superior de música en l’especialitat de cant clàssic i llicenciat en matemàtiques. Des de fa cinc anys estudia la Music Learning Theory de E. Gordon i la seva aplicació a l’aula de manera autodidacta i assistint a diferents formacions organitzades per Marisa Pérez. És professor certificat en educació primerenca per l’Instituto Gordon de Educacion Musical de España. Desde fa deu anys treballa a l’Escola de Música de La Selva del Camp. 

Aurora Barbero

El meu nom és Aurora, tinc 46 anys i sóc mama de dos adolescents, (Joel de 22 anys i Andea de 16 anys).
Em vaig formar com a Doula  l’any 2010, Iniciació en pediatria-homeopatia,
psicologia del duel lactant, Anatomia-antropologia del part i reflexologia per a embarassades i nadons. Acompanyo al part-post part i lactància (Servei a domicili i hospital).
L’any 2002 començo la formació al Centre Mèdic Sagrada Família
Com Quiromassatgista Terapèutic i esportiu, reflexòloga i aromateràpia,
i drenatge limfàtic (sistema Bodher).
Des de 1997 vaig començar estudiant Teràpies holístiques i tot el que tenia a veure amb el món energètic, em formi com a Mestra de reiki usui i karuna i Registres Akáshico.Se van despertar dons i la sensibilitat per la música, que ja des de petita tocava la guitarra, vaig començar la formació amb la Musicoteràpia en l’any 2003 en Antar amb l’orquestra Shirai, la meva passió pels bols de quars-alquímics i més instruments de percussió que m’han acompanyat fins ara. En teràpies individuals, concerts a bcn la casa del Tibet, a Menorca, col·laborant en causes i en centres benèfics i meditacions a la platja i centres de teràpies.
Col·labori a Arizona campament Espanyol, en una trobada per la pau mundial (4 continents) amb els Ancians de les tribus i Ancestres, entre ells vaig poder estar i compartir els ensenyaments de l’àvia Margarita.
Participeu en la Fundació AASARA “Salvin a els nens de l’carrer”, organitzant un Marató de Shiatsu i Reiki, per recaptar fons.
Actualment com a Terapeuta, acompanyo a la família en tots els cicles naixement, criança i mort des de la consciència, sanació i l’Amor.

hada5unte@gmail.com

 

Anna Farré Bravo

Educadora social, formada en Teràpia familiar sistèmica, Doula, Formació bàsica en Pedagogia Pikler a l’Institut Lóczy de Budapest, sobre llibertat de moviment, joc lliure, cuidatges…

La meva trajectòria professional sempre ha estat emmarcada en el treball amb infants i famílies, a serveis socials i en acolliments familiars. Darrerament la meva tasca professional està emmarcada en la primera infància, en la franja de 0-3 anys. Duent a terme un projecte d’Espai de Joc i Relació, acompanyant  famílies, assessorament a equips educatius d’escoles bressol, xerrades, cursos… inspirant-me en la mirada pikleriana.

www.annafarre.cat

arbreMarta Palacios Sans

Membre de l’Arbre, Llicenciada en pedagogia. Membre de l’Abre, Associació per una criança i acompanyament respectuosos i ecològics. Juntament amb gent de confiança hem iniciat aquest projecte per donar a conèixer el paper que tenim els grans en l’aventura de créixer. Amant dels bons contes i amb l’experiència adquirida en el treball del dia a dia, crec en les bones històries per treballar allò que més interessa.

Contacte: http://www.lacasetadelarbre.cat/